اینباند مارکتینگ چیست؟
در کل اینباند مارکتینگ (فارسیش؛ بازاریابی درونگرا) استفاده از ابزار مختلف برای رسوندن مشتری به محصوله. یعنی کاری کنیم که دیده بشیم و پیدا بشیم.
تفاوت بازاریابی درونگرا یا اینباند مارکتینگ به شیوه سنتی مارکتینگ اینه که…
بجای اینکه مشتری پیدا کنیم، مشتری ما رو پیدا کنه.من؛ همین الان یهویی
برای مثال…
سالها بود که با برند HubSpot (که خالق واژه اینباند مارکتینگ هم هست) آشنا بودم و خیلی از سوالاتی رو که داشتم در بلاگشون جواب گرفته می گرفتم.
همیشه مقالات قوی ارائه می کردند و مدت زیادی طول کشید تا من حتی فهمیدم در اصل یک سیستم CRM هستن.
اما زمانی که دنبال CRM برای یک مجموعه بودم، اولین گزینم HubSpot بود.
چون کاملا با برندشون آشنا بودم و اسم اکثر دیگر CRM ها رو نشنیده بودم.
مشخص بود که به سمت HubSpot میرم. اونها توجه من رو خیلی قبل از اینکه بخوام از محصولشون استفاده کنم جلب کرده بودند.
من یک مارکتر هستم و سوالاتی می پرسم که مارکتر ها می پرسند. جوابش رو از کجا می گیرم؟ HubSpot
به عنوان یک مارکتر قطعا به یک سیستم CRM احتیاج پیدا خواهم کرد. CRM رو از کجا تهیه می کنم؟ احتمال زیاد HubSpot
حتی اگر هیچوقت نمی فهمیدم که اینها یک CRM ارائه می کنند، زمانی که “Marketing CRM” رو سرچ می کردم، HubSpot رو جزو بالاترین لینک ها میدیدم که باعث میشد بقیه گزینه ها رو نادیده بگیرم و مستقیما روی اونها کلیک کنم.
پس اینطوریه که هاب اسپات تونسته تعداد زیادی مارکتر رو برای CRM خودش جذب کنه.
اونها کاری کرده بودند که من از ابتدا باهاشون آشنا بودم.
و حتی اگر آشنا هم نمی بودم و جستجو می کردم؛ CRM برای مارکتینگ، با سایت اونها مواجه می شدم.
حالا مقایسه کنید با شیوه اسپمی و کثیف مارکتینگ (که منسوخ شده)
به تمامی افراد یکی یکی تماس بگیر تا شاید یکی از اونها مارکتر باشه و شاید یکی از اون مارکتر ها بدنبال یک CRM بگرده!
یا در دنیای دیجیتالی؛ در هر سایتی یک پاپ آپ باز بشه تا شاید یکی علاقه مند به اون محصول پیدا بشه!
بیشتر در اینجا
یا ببینید و از اینجا نظر سنجی کنید